José I. Rojas-Méndez
José I. Rojas-Méndez je profesorom medzinárodného podnikania a marketingu na Sprott School of Business, Carleton University, Kanada. Doktorát z marketingu získal na Manchester Business School v Anglicku a titul MBA na University of Ottawa v Kanade. Medzi jeho výskumné záujmy patrí budovanie národnej značky, medzinárodné spotrebiteľské správanie, medzikultúrne otázky v podnikaní a reputácia rodinných podnikov. V súčasnosti pracuje na projekte s názvom „Reputation development and signalling in family business organizations“, ktorý financuje kanadská vláda.
V roku 2024 bol ocenený ako World Place Brand Impact Maker organizáciou The Place Brand Observer, ako aj prestížnou cenou Sprott School of Business Research Award na Carleton University v Kanade za príkladnú excelentnosť vo výskume. V roku 2022 sa stal držiteľom ocenenia Osobnosť roka, ktoré mu udelila Asociácia obchodných škôl v Čile za jeho vynikajúcu akademickú kariéru. Získal ocenenie „Best Paper Award“ od časopisu Journal of Product and Brand Management a bol vyznamenaný cenou Research Achievement Award, ktorú Carleton University udeľuje desiatim najvýznamnejším výskumníkom tejto inštitúcie. Publikoval viac ako 55 vedeckých prác vo významných časopisoch.
José pracoval ako konzultant pre spoločnosti pôsobiace v oblasti dôchodkového systému, supermarketov, bánk, stavebníctva, automobilového priemyslu a vzdelávania v rôznych krajinách. Bol hosťujúcim profesorom a pozvaný prednášať v oblasti medzinárodného obchodu a marketingu vo viac ako 30 krajinách vrátane Číny, Indie, Nemecka, Francúzska, Rakúska, Saudskej Arábie, Walesu, Južnej Kórey, Japonska, Grécka, Maďarska, Mexika, Peru, Argentíny, Čile, Kolumbie, Ekvádoru a Kanady.