Samuel Chlpek
Samuel je absolventom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave v 1., 2. a v 3. stupni štúdia programov Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, v programe marketingový a obchodný manažment. Jeho vedecko-výskumná činnosť sa počas doktorandského štúdia pod vedením doc. Ing. Moniky Naďovej Krošlákovej, PhD. zameriavala na problematiku Významu rodinného podnikania pre podporu regionálneho rozvoja na Slovensku. Pôsobí ako bloger a marketér venujúci sa cestovnému ruchu.
Jeho blog sa v roku 2017 stal 5. najlepším blogom v oblasti gastronómie na Slovensku. Spoločnosť Google ho v roku 2019 vybrala medzi úzku skupinu Grow with Google Student Ambassador a aj vďaka tomu ako lektor Akadémie hoteliéra prináša medzi ľudí nové zručnosti a príležitosti v oblasti marketingu. V rámci marketingových aktivít stál za viacerými úspešnými projektami, ako napr. Whisky Fest Bratislava, Majstrovstva Slovenska v príprave kávy – BARISTA 2018 a 2019, Festival Svetových Destilátov Košice, Folklórny Festival Východná 2019, 2021, 2022 a iné. Je autorom vedeckých a odborných článkov, recenzií a odporúčaní. Pôsobil ako riaditeľ československej verzie medzinárodne uznávaného kávového časopisu Standart. V rokoch 2020 a 2022 sa podieľal na propagácii Slovenskej republiky počas príprav na medzinárodný trh Bolsa de Turismo de Lisboa v portugalskom Lisabone. Pôsobil ako stážista a junior assistent Veľvyslanca Slovenskej republiky v Lisabone, Ing. Oldřicha Hlaváčka. Je držiteľom študentskej osobnosti cestovného ruchu (2020) Katedry cestovného ruchu na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave a bol nominovaný v ankete Študentská osobnosť Slovenska (2021/2022) organizáciou Junior Chamber International-Slovakia.
Aktuálne pôsobí v Národnom osvetovom centre (štátna príspevková organizácia Ministerstva kultúry SR) ako špecialista pre digitálny marketing a sociálne siete.